Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z holčičí kabelky...

Té holčičce bylo pět let, spíše necelých pět let a byla taková , no taková...jak má holčička vypadat, štírek a holčičí dynamit. 

 A její  postavička dávala tušit, že to bude holka jak má být až jí přibude pár let, a že se bude líbit klukům a její maminka a táta budou mít sakramentský starosti až přijde ten holčičí čas.

Nakouknu do jejího pokojíku, pokojíku se samými plyšovými medvídky,  pejsky , obrázky a bůhví čím ještě.  To už  ani nevím, protože to  dospělí nějak rychle zapomenou. Nevšímá si mě. Jazyk vyplazený až u ucha kreslí nějakou malůvku, sluníčko či co, ježatého pána s prsty jako dlouhá bidla, no prostě zaujetí jak má být a zájem jak má být. Trochu jsem se zhoupnul v kolenou a řekl.

"Dobrý den."

Reakce žádná. Byla otočena profilem, jazyk jí lítal po rtech zaujetím hned vpravo, hned vlevo, pastelka běhala po papíře. Říkám znovu.

"Dobrý den".

A zhoupnul jsem se znovu v kolenou. Holčička se otočila ke mně a neřekla vůbec nic, nehnula ani brvou, byla ale  zcela vážná a jazyk ji najednou přestal běhat ze strany na stranu. Abych předeslal- neměla mě zrovna v lásce, dělal jsem si z ní vždy takovou malou úsměvnou legraci, ne nebyl to výsměch, jenom jsem se maličko vžíval do dívčí dušičky se všemi těmi dětskými sny, pravdami a pohádkami, které se patrně míchaly v dětské hlavince pětiletého děvčátka. Ovšem, ovšem...ta malá holčice, ta malá herečka, nějak podvědomě tušila, že ji neberu vážně a to ji patrně jako holku krajně uráželo. Neřekla ani slovo a přestala kreslit, hlavu poněkud pozvedla a   náhle vysunula výbojně  tu svoji holčičí bradičku kupředu.

I řekl jsem znovu "dobrý den ", hraně způsobně a docela potichu a znovu se poněkud uklonil. Dveře byly otevřené a já stál na prahu.

Holčička náhle vstala a já, než jsem se nadál -prásk- dostal jsem dveřmi ránu do nosu, jak s nimi ta rebelka praštila.

"I sakra" řekl jsem si překvapeně za dveřmi"  ta holčina  to začíná  s nesympatickými chlapy skvěle"....

Holka je newyorčanka, do první třídy ji vozí maminka na kole , je to tři kilometry a já někdy na cestu zpět jí vezu koloběžku. Jak mně uvidí, ignoruje mne, stalo se, kdy já čekaje před její školou jsem ji vůbec nepoznal v  tom množství holčiček a chlapců, kteří se vyhrnuli ze školy. Všichni covidový náhubek, všichni přibližně stejné výšky, hrnou se ke svým maminkám a tátům a já zůstávám zcela osamocen, je to tam ta ? 

"Emo" volám "sakra kam jdeš "?

Ale Ema to není, holka spěchá k  jakási mamince a ta se na mne pohoršeně otáčí. Nakonec to ale šťastně dopadlo, Ema popadne koloběžku a práskne mi taškou prvňáčka do ruky.

Za pár dnů mě napadne se jí zeptat jak moc má ráda  všechny členy rodiny, které zná- maminku, bráchu, tátu , babičku a dědu,  tedy mne. A  ejhle- Ema je svolná se bavit i se mnou. 

"Maminku tááááák " a roztahuje obě ruce jak nejvíc může, dády- tatínka taky tak , brášku podobně, babičku o  malinko méně- 
"A co dědu " ptám se. Ema vystrčí ukazovák a palec. Jsou dva centimetry od sebe.....

Zkusím to jinak , říkám si , podplácení u dětí a v  politice ještě nikdy nezklamalo. Druhý den ji dávám jakéhosi čokoládového pejska koupeného za pár centů. Má z toho radost, já toho hned využívám a ptám se.

"Tak,  máš mně  teď ráda "? 

Holčice se kroutí jako hádek, nechce říci ne, má dárek , ale nechce říci  dědovi protivci ano....
V okamžiku přijde na řešení. Podle politiků, rozhodnutí odloží.

"Já  budu ráda mít zítra". 

No a je zítra.

"Tak co" ?  Jsem zvědav jak se z toho vykroutí. Čokoládový pes je dávno snězený.

Mlčení. Potom mávne rukou a řekne .

"Já kecala. Kašli na to ".

 

Autor: Michael Pálka | čtvrtek 3.11.2022 19:40 | karma článku: 15,84 | přečteno: 507x
  • Další články autora

Michael Pálka

Fiala a Biden....a další...

Něco jsme vymysleli, získali na to eura od bohatších států, Ukrajina dostane, tedy snad, tolik potřebné dělostřelecké náboje, fajn, dobrý.

20.4.2024 v 18:09 | Karma: 16,46 | Přečteno: 624x | Diskuse| Politika

Michael Pálka

Euro-a jak to vidí....

I stalo se před několika dny. Mladící a holčiny kladli otázky týkající se eura životem vycepovaným a opatrností překypujícím ekonomům u Václava Moravce v debatě o euru.

30.3.2024 v 20:47 | Karma: 15,06 | Přečteno: 500x | Diskuse| Společnost

Michael Pálka

Horní Cerekev a ještě kousek dál...

Pravda, není to divočina jakou prožíval Alberto Vojtěch Frič, ale potloukat se po místech české a moravské historie, koukat na často pozoruhodnou rukodělnou lidskou invenci v městečkách a městysech kraje Vysočiny, vás uspokojí.

21.3.2024 v 12:15 | Karma: 11,29 | Přečteno: 232x | Diskuse| Společnost

Michael Pálka

7 hodin do Volar-8 hodin do New Yorku...

Je to tak. Z Brna vlakem s jedním přestupem je to téměř časově stejné jako eroplánem z Vídně do New Yorku.Ale řeknu vám....je lepší zvolit úhledné Volary, než divočácký New York.

6.3.2024 v 20:28 | Karma: 12,94 | Přečteno: 370x | Diskuse| Ostatní

Michael Pálka

Války a jak to všechno chápat...

Před několika dny jsem v Brně vyslechl přednášku o válkách a jejich příčinách. Sál byl nabitý, přednášející dobrý, udržel pozornost, střídaly se obrázky s komentáři.

24.2.2024 v 12:22 | Karma: 14,93 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek. Představil strategii zdravotnictví

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 318
  • Celková karma 13,32
  • Průměrná čtenost 945x
Kverulant a nespokojenec, už dosti starý na to, aby se na dění kolem sebe díval z nadhledu věčnosti....někdy se to daří, mnohdy ne.

Seznam rubrik